Organiseer een ‘Sterk in je werk’-loket

Maak ontwikkeling makkelijk en toegankelijk

Wat is het?

Het ‘Sterk in je werk’-loket komt bij u op locatie. Een ‘Sterk in je werk’-coach gaat één-op-één in gesprek met uw medewerkers over vragen die zij hebben op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, professionele ontwikkeling of balans en gezondheid. 

Voor wie?

Medewerkers werkzaam binnen uw zorgorganisatie. U kunt ook kiezen voor een bepaalde groep, bijv. nieuwe medewerkers, 55-plussers of medewerkers met fysieke klachten.

Het doel?
  • Medewerkers een luisterend oor bieden en op weg helpen met hun ontwikkelvraag, zodat medewerkers zich gehoord voelen en nieuwe inzichten krijgen t.a.v. hun ontwikkeling. 
  • Het loket draagt bij aan het behoud van medewerkers, het voorkomen van verzuim en het ontlasten van leidinggevenden. 

Hoe werkt het?
  • Gesprekken worden vooraf ingepland en duren een uur. 
  • Ter voorbereiding op het gesprek doen de medewerkers een zgn. “Happy Werkscan” (of een andere gezamenlijk te bepalen voorbereidende opdracht passend bij het doel van deze interventie). 
  • Tijdens het gesprek gaat de medewerker met de coach op zoek naar de kern van de vraag, wordt de test of opdracht besproken en worden mogelijke vervolgstappen in kaart gebracht.
  • Na afloop heeft de medewerker een nieuw inzicht en/of praktische handvatten om sterker in het werk te staan en weet hij/zij wat zijn of haar vervolgstap is (bijv. een gericht gesprek met een leidinggevende of een gratis ‘Sterk in je werk’-traject).
  • De medewerker maakt nadien zelf een verslag van het gesprek voor eigen en/of intern gebruik.

Praktische info:
  • Een ‘Sterk in je werk’-loket vindt plaats op locatie van de opdrachtgever.
  • Een 'Sterk in je werk'-loket beslaat 1 werkdag (kantoortijden). Per coach worden 6 gesprekken per dag ingepland. Je kunt per dag 1 of meerdere coaches inschakelen.
  • Het inplannen van de gesprekken geschiedt door de opdrachtgever. De opdrachtgever regelt tevens een geschikte gespreksruimte.
  • Het inzetten van de test of andere voorbereidende opdracht wordt geregeld door de coach.
  • De kosten voor een ‘Sterk in je werk’-loket zijn € 1.175,- per dag per in te zetten coach voor leden van onze werkgeversvereniging (niet-leden: € 1.400,-). Dit is inclusief de kosten voor de test. Alle bedragen zijn exclusief 21% btw.

Gerard de Winter

Contactpersoon: Gerard de Winter

Gerard is als 'Sterk in je werk'-coach verbonden aan Werkgeversvereniging Zorg en Welzijn Zuid-Holland Zuid.